Deze mondelinge vragen zijn ingediend voor de stedelijke commissie op maandag 15 juni 2015.

Zaterdag 13 juni stuurde dhr. Pierey, klachtencommissaris van Enschede, een e-mail naar de gemeenteraad, waaruit duidelijk werd dat zijn rapport over de zoektijd is uitgelekt naar de pers. Uit dezelfde e-mail komt naar voren dat waarschijnlijk meerdere betrokkenen over het betreffende concept-rapport beschikking hadden. Niet bekend is door wie er is gelekt, wel wil GroenLinks graag weten hoe hiermee door de gemeente is omgegaan. GroenLinks heeft daarom de volgende vragen:

1. In hoeverre was binnen de gemeente Enschede het vertrouwelijke karakter van het concept-rapport duidelijk en hoe is hiermee omgegaan?
2. Welke feiten zijn binnen de gemeente bekend die hebben geleid of mogelijk hebben geleid tot het uitlekken van het concept-rapport?
3. Welke acties heeft het college ondernomen nadat het uitlekken bekend werd en/of welke acties worden nog ondernomen naar aanleiding hiervan?

Beluister hier de antwoorden

di 26 sep, 19.30 - Stadhuis

Rondleiding in het Stadhuis Enschede
voor GroenLinks-leden