Motie ingediend in de raadsvergadering van 2 juli 2015
Motie mede ingediend door SP, EA, PvdA
Motie aangenomen

De raad bijeen d.d. 2-7-2015, besprekende de adviezen van de Klachtencommissaris en nationale ombudsman aangaande het beleid WWB

Constaterende dat:
- Daarmee de gedragingen van de gemeente in strijd zijn met de vereiste van betrouwbaarheid

Van mening zijnde dat
- Onbehoorlijk gedragingen vermeden dienen te worden en wanneer ze toch optreden direct ongedaan gemaakt moeten worden
- De gemeente altijd betrouwbaar moet zijn
- Communicatie naar burgers zorgvuldig, volledige en effectief dient te verlopen

Draagt het college op:
- Per direct (potentiële) aanvragers voor een uitkering actief en zonder terughoudendheid te gaan informeren over de mogelijkheid om onmiddellijk een aanvraag voor een bijstandsuitkering in te dienen.
- Ervoor te zorgen dat de geconstateerde onbehoorlijke gedragingen niet meer optreedt en de gemeente Enschede voldoet aan het vereiste van betrouwbaarheid

En gaat over tot de orde van de dag

Meetup: Geen uitbreiding vliegveld Lelystad
met Jesse Klaver & Suzanne Kröger