Gemeente moet zich beter aan de regels houden

Ik had een Euro meegenomen naar de begrotingsraad, omdat ik deze graag aan de begroting wilde toevoegen als symbool voor rechtszekerheid. Er is eigenlijk geen extra geld nodig om te zorgen dat de gemeente zich aan juridische kaders houdt - juristen zijn er genoeg binnen de gemeente - maar toch gebeurt dit niet altijd. Zodoende wilde ik rechtszekerheid een eigen plek geven op de begroting.

Jeugdzorg nog lang niet uit de gevarenzone

De financiële tekorten op de jeugdzorg lopen harder op dan verwacht. Afgelopen zomer werd al bekend dat Enschede zo’n drie miljoen tekort kwam op de jeugdzorg, maar in de aanloop naar de programmabegroting bleek dat het tekort nog dit jaar oploopt naar ruim zes miljoen. GroenLinks was opgelucht met de keuze van het college om ondanks dit extra tekort, in de programmabegroting niet opnieuw te bezuinigingen op de kwetsbare jeugdzorg. Desalniettemin zal er de komende tijd goed moeten worden gekeken naar de toekomst van de jeugdzorg. GroenLinks vindt het daarbij van groot belang dat kinderen en jongeren tijdig de juiste zorg blijven krijgen.

GROENLINKS KAMERLID NEVIN ÖZÜTOK OP BEZOEK IN DOLPHIA

Sociale Hypotheek maakt bouw buurthuis mogelijk

GroenLinks Tweedekamerlid Nevin Özütok kwam onlangs naar Enschede voor een bezoek aan de bewonerscommissie Dolphia. Zij wilde graag uit eerste hand, van de bewoners, horen wat er in Dolphia leeft hoe de sociale hypotheek voor een nieuw buurthuis tot stand is gekomen.

Campagne gemeenteraadsverkiezingen

De campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen is aan het opwarmen. Vanaf januari gaan we actief huis-aan-huis. Daarnaast willen we activiteiten organiseren, zoals bijvoorbeeld een politiek café in samenwerking met (studenten) organisaties. Heb je ideeën, laat het ons weten! Onze focus ligt op het verhogen van het opkomstpercentage. En vooral onder de doelgroep van 18-35 jaar. Laat nou toevallig blijken dat in die doelgroep veel GroenLinks gestemd wordt.

Het social media team

Nu de gemeenteraadsverkiezingen dichterbij komen, wordt ook de social media campagne steeds belangrijker. GroenLinks Enschede was al actief op Facebook en Twitter, maar daar is nu ook Instagram aan toegevoegd!