Fractieleden

• Jelle Kort

Fractievoorzitter Portefeuille Bestuur & Middelen, Economie & werk, Dienstverlening Commissies Stadsdeel Centrum, Rekeningencommissie, Regioraad

• Robin Wessels

Portefeuille Stedelijke ontwikkeling, Leefomgeving, Mobiliteit, Duurzaamheid Commissies Stadsdeel Noord, Stadsdeel Oost, raadswerkgroep Duurzaamheid

• Anita Sempel

Portefeuille Zorg & Welzijn, Opgroeien & Ontwikkelen, Cultuur Commissies Stadsdeel West, Stadsdeel Zuid, Rekenkamercommissie

Robin Wessels

Robin Wessel GroenLinks Enschede

Portefeuille
Stedelijke ontwikkeling, Leefomgeving, Mobiliteit, Duurzaamheid

Commissies

Stadsdeel Noord, Stadsdeel Oost, raadswerkgroep Duurzaamheid

Over mezelf
Ik ben geboren en getogen in Enschede, heb Ruimtelijke Ordening en Planologie gestudeerd aan de Hogeschool IJselland (nu Saxion) te Deventer en heb ruim 12,5 jaar werkervaring als stedenbouwkundig ontwerper.
Sinds maart 2010 zit ik namens GroenLinks in de gemeenteraad van Enschede. Daarvoor was ik al ca. 10 jaar actief binnen de lokale afdeling van GroenLinks, onder andere als steunfractielid en coördinator van de Fysieke werkgroep.

De keuze voor GroenLinks was vanzelfsprekend. Voor mij zijn er namelijk twee politieke uitgangspunten van groot belang: een sociaal beleid waar iedereen de kans krijgt mee te doen in de maatschappij en de sterkste schouders vanuit solidariteit de zwaarste lasten dragen, en een duurzaam toekomstgericht beleid zodat ook onze kleinkinderen kunnen genieten van al het moois dat onze aarde te bieden heeft. Deze combinatie van groen en sociaal is de basis van het GroenLinkse gedachtengoed en sluit daarmee prima aan bij mijn idealen.

In de gemeenteraad voer ik namens GroenLinks het woord op de thema's stedelijke ontwikkeling, grondbeleid, mobiliteit, leefomgeving en duurzaamheid. Een brede portefeuille waar ik vooral het groene, duurzame aspect van de GroenLinkse visie vertegenwoordig. Daarnaast ben ik lid van de stadsdeelcommissies Noord en Oost en heb ik deelgenomen aan de Raadsenquête Grondbeleid.

Telefoon: 06-24685565
Twitter: @robinwessels75