Fractieleden

• Jelle Kort

Fractievoorzitter Portefeuille Bestuur & Middelen, Economie & werk, Dienstverlening Commissies Stadsdeel Centrum, Rekeningencommissie, Regioraad

• Robin Wessels

Portefeuille Stedelijke ontwikkeling, Leefomgeving, Mobiliteit, Duurzaamheid Commissies Stadsdeel Noord, Stadsdeel Oost, raadswerkgroep Duurzaamheid

• Anita Sempel

Portefeuille Zorg & Welzijn, Opgroeien & Ontwikkelen, Cultuur Commissies Stadsdeel West, Stadsdeel Zuid, Rekenkamercommissie

Jelle Kort

Jelle Kort GroenLinks Enschede

Portefeuille
Bestuur & Middelen, Economie & werk, Dienstverlening

Commissies
Stadsdeel Centrum, Rekeningencommissie, Regioraad

Achtergrond
Ik ben een geboren en getogen Fries. Sinds 2002, toen ben ik bestuurskunde gaan studeren aan de Universiteit Twente, woon ik in Enschede. In 2008 ben ik begonnen als vervangend lid van de gemeenteraad. Sinds 2010 heb ik een eigen zetel en ben ik fractievoorzitter. In mijn vrije tijd geniet ik veel van wat Enschede en Twente te bieden hebben: een gemoedelijke sfeer, veel natuur en een goed cultuuraanbod (vooral muziek).

Waarom GroenLinks?
GroenLinks is een partij die, zoals een oude verkiezingsleus het zo mooi samenvatte, voor alles vecht dat kwetsbaar is. Zijn we solidair met elkaar, ook over grenzen heen? Telt echt iedereen mee? Hoe laten we het hier achter voor de volgende generaties? Zolang je een ander in zijn waarde laat, heeft ieder de vrijheid om zijn eigen leven in te vullen, zoals hij of zij zelf wil. Maar GroenLinks windt er geen doekjes om: er zijn een aantal zaken die we samen goed moeten regelen via de overheid. Een gezonde en duurzame leefomgeving, goed onderwijs, een stevig sociaal vangnet en goede zorg. Ik wil geen overheid die mensen voor de voeten loopt of dwarszit, maar wel een overheid die naar de mensen omkijkt, hier en nu, maar ook daar ver weg en in de toekomst.

Telefoon: 06-46380350
Twitter: @jellekort