Fractieleden

• Jelle Kort

Fractievoorzitter Portefeuille Bestuur & Middelen, Economie & werk, Dienstverlening Commissies Stadsdeel Centrum, Rekeningencommissie, Regioraad

• Robin Wessels

Portefeuille Stedelijke ontwikkeling, Leefomgeving, Mobiliteit, Duurzaamheid Commissies Stadsdeel Noord, Stadsdeel Oost, raadswerkgroep Duurzaamheid

• Anita Sempel

Portefeuille Zorg & Welzijn, Opgroeien & Ontwikkelen, Cultuur Commissies Stadsdeel West, Stadsdeel Zuid, Rekenkamercommissie

Anita Sempel

Anita Sempel GroenLinks Enschede

Portefeuille
Zorg & Welzijn, Opgroeien & Ontwikkelen, Cultuur

Commissies
Stadsdeel West, Stadsdeel Zuid, Rekenkamercommissie

Achtergrond
Ik ben geboren in Enschede, opgegroeid in Neede en, na mijn studie Egyptologie en taalwetenschap, teruggekeerd naar Enschede. Momenteel ben ik werkzaam in de thuiszorg als huishoudelijke hulp.

Vier jaar geleden ben ik lid geworden van GroenLinks. Er gebeurden op dat moment dingen in de landelijke politiek waar ik het niet mee eens was. Ik besloot dat als ik echt een positieve bijdrage wilde leveren, ik zelf actief moest worden en ook verantwoordelijkheid moest dragen. De afgelopen jaren ben ik actief geweest in de steunfractie van de Provinciale Staten, de uitgebreide fractie in Enschede en als coördinator van de werkgroep ‘zorg en welzijn’.

Waarom GroenLinks?
Het gedachtegoed van GroenLinks bestaat voor mij uit eerlijke en duurzame oplossingen. GroenLinks kijkt niet alleen naar de komende vier jaar, maar ook naar de generaties na ons. Ik wil me inzetten voor duurzame oplossingen in de zorg. Goede zorg moet toegankelijk en betaalbaar zijn voor iedereen, nú en over tien jaar.

Telefoon: 06-36157912
Twitter: @AnitaSempel