GroenLinks steekt, net als voorgaande jaren, tijdens de vrijwilligersactie NL Doet op 15 en 16 maart de handen uit de mouwen. GroenLinks Tweede-Kamerlid Linda Voortman en raadsleden Jelle Kort en Tiny Hannink gaan zaterdag als vrijwilligers aan de slag in Boswinkel bij de jaarlijkse opschoondag. Tiny Hannink gaat daarnaast op vrijdag klussen in de tuin bij een van de huizen van Helmerzijde, onderdeel van Mediant.

Zaterdag 16 maart gaan de GroenLinksers aan de slag tijdens de jaarlijkse opschoondag in Boswinkel. Tweede Kamerlid Linda Voortman woonde het eerste jaar van haar leven in deze buurt in een flat aan de Beneluxlaan en komt met plezier naar Enschede om te helpen haar oude buurt op te schonen. Raadsleden Jelle Kort en Tiny Hannink helpen haar daarbij. Vrijwilligers voor de opschoonactie verzamelen zich om 13.00 uur bij ’t Njie Terphoes aan de Noordhollandstraat.

Op vrijdag 15 maart gaat raadslid Tiny Hannink aan de slag in de tuin bij een van de huizen van Helmerzijde, onderdeel van Mediant. Hier zijn onlangs overdekte plekken gecreëerd die mooier ingericht zouden kunnen worden met bloembakken en hangplanten.

NL Doet zijn twee dagen waarop iedereen, jong en oud, als vrijwilliger aan de slag kan bij één van de vele organisaties die hieraan meedoen. NL Doet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag de handen uit de mouwen te steken. GroenLinks Enschede bezoekt vaker organisaties in de stad om vrijwilligerswerk te doen. GroenLinks wil daarmee vrijwilligerswerk onder de aandacht brengen. Vrijwilligers leveren een belangrijke, positieve bijdrage aan onze stad. Zonder hen zou Enschede een stuk minder kleurrijk zijn.

GroenLinks053 RT @jesseklaver: Op dit moment gaat 1/3 van de tijd van een hulpverlener in de ggz naar administratief werk. Zij noemen dit terecht #regelg
GroenLinks053 Banengroei milieusector in vrijwel rechte lijn omhoog https://t.co/6s5XjitCiE via @NUnl https://t.co/w4sLdOCbbp
GroenLinks053 GLOWING NATURE, een interactieve en mysterieuze ervaring met levende lichtgevende algen. https://t.co/IVVLgbpURu
GroenLinks053 RT @vogelnieuws: Schokkend: ook in Nederland worden roofvogels gedood door afschot of vergiftiging! https://t.co/E4jR3ecDIc