“Fijnstof in Enschede, het gevaar dat we allemaal inademen”. Zó luidt de titel van de voordracht die dr. Bert Heusinkveld zal houden op maandag 15 februari a.s. in het Stadhuis van Enschede. Aanvang is op zijn vroegst om 19.30 uur maar het precieze tijdstip wordt later bekend gemaakt. Heusinkveld is verbonden aan de Wageningen Universiteit (WUR) en geldt als een luchtkwaliteits-deskundige. In zijn voordacht zal hij de resultaten van in Enschede uitgevoerde roetconcentratie metingen bekend maken en van commentaar voorzien. De luchtkwaliteitsmetingen zijn een initiatief van GroenLinks en Wim Lentink.

Ze zijn uitgevoerd dankzij de medewerking van een dertigtal Twentse vrijwilligers, waaronder leden van GroenLinks, de SP en Stichting ‘Sociaal Hart Enschede’. Op 14 en 15 december en 18 en 19 januari jl. werd er gemeten aan de Boddenkampsingel, de Klokkenplas, de Kuipersdijk, respectievelijk de Ripperda-straat en de Spelbergsweg. De voordracht vindt plaats in het kader van het Randprogramma van de Stedelijke Commissie. Robin Wessels, raadslid voor GroenLinks in Enschede , zal die avond als gastheer optreden. Vanwege het algemeen belang van schone lucht voor de volksgezondheid en het beperkte aantal vergelijkbare metingen, reikt de relevantie van de voordracht veel verder dan Enschede alleen. Daarom zal er landelijke bekendheid aan worden gegeven. Iedereen van harte welkom.

Wanneer: maandag 15 februari 2016 om 19.30 uur
Waar: Stadhuis Enschede

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: Wim Lentink, Stichting ‘Sociaal Hart Enschede’, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., tel. 06-26306957 Robin Wessels, GroenLinks Enschede, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., tel. 06-24685565

di 26 sep, 19.30 - Stadhuis