Verschillende 'organisers' van onze afdeling hebben een training in Utrecht gevolgd

Een organiser is een ambassadeur voor GroenLinks in een wijk, op een school of universiteit. Je bouwt een campagneorganisatie op grassroots-niveau en rekruteert en traint vrijwilligers om samen langs de deuren te gaan. Daarmee zorg je niet alleen voor een hoge opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen, maar verbind je ook Nederlanders van verschillende achtergronden. Zo maak je het verschil in je eigen gemeenschap.

Campagne gemeenteraadsverkiezingen

De campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen is aan het opwarmen. Vanaf januari gaan we actief huis-aan-huis. Daarnaast willen we activiteiten organiseren, zoals bijvoorbeeld een politiek café in samenwerking met (studenten) organisaties. Heb je ideeën, laat het ons weten! Onze focus ligt op het verhogen van het opkomstpercentage. En vooral onder de doelgroep van 18-35 jaar. Laat nou toevallig blijken dat in die doelgroep veel GroenLinks gestemd wordt.

Het social media team

Nu de gemeenteraadsverkiezingen dichterbij komen, wordt ook de social media campagne steeds belangrijker. GroenLinks Enschede was al actief op Facebook en Twitter, maar daar is nu ook Instagram aan toegevoegd!

Word jij onze nieuwe campagneleider?

In verband met een carrière switch van onze huidige campagneleider zijn wij voor de komende gemeenteraadsverkiezingen, maart 2018, op zoek naar een enthousiaste vervanger. Als campagneleider zorg je in de komende maanden (van november t/m maart) samen met actieve leden en vrijwilligers voor onze campagneactiviteiten in de wijken. Je maakt deel uit van het afdelingsbestuur en je hebt een dag per week beschikbaar om in het bijzonder te zorgen voor:

Bouw mee aan ons campagneteam

In maart 2018 zijn er gemeenteraadsverkiezingen, dus de campagnetijd gaat weer beginnen. De landelijke overwinning van GroenLinks willen wij ook in Enschede graag verzilveren en daar hebben wij jou voor nodig! Met een minuutje, een kwartiertje, een uur of een dag kun jij al meehelpen. Er is altijd wel iets te doen. Ook al doe je maar 1 keer mee. Elke ondersteuning is méér dan welkom!