GroenLinks organiseert op 8 februari 2013 een politiek café met Tweede Kamerlid Linda Voortman. Ze is dan in haar geboortestad Enschede vanwege een werkbezoek. De bijeenkomst die in het teken zal staan van zorg en sociale zaken begint om 19.30u in de Fabrieksschool, Noorderhagen 13, Enschede. Iedereen is welkom, koffie en thee zijn gratis.

Linda over de zorg: "Op de zorg worden miljarden bezuinigd, met name door te snijden in de dagbesteding en de huishoudelijke zorg. Daarbij wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat huishoudelijke zorg een belangrijke signaleringsfunctie heeft. En dat dagbesteding mensen net dat beetje lucht geeft om in staat te blijven hun dementerende partner thuis te verzorgen, wordt ook vergeten."

Linda over sociale zaken: "Bezuinigen op sociale werkplaatsen zonder te investeren in alternatieven zal mensen afhankelijk maken van een uitkering. De met bombarie aangekondigde Participatiewet van Rutte-II is niks anders dan de Wet Werken naar Vermogen van Rutte-I, uitgevoerd door PvdA-bewindslieden. Deze wet zal het aantal mensen dat werkloos thuis zit alleen maar doen toenemen."

Nieuws uit de afdeling