Onze zusterafdeling in Oldenzaal roept inwoners van Oldenzaal, maar ook Twente, op om inverzet te komen tegen het toestaan van commerciële vluchten op luchthaven Twente. "Als we niet oppassen zitten we dadelijk toch met een volledig operationeel vliegveld", waarschuwt fractievoorzitter Sandor Löwik.

Bij het ministerie van Defensie liggen aanvragen van vier bedrijven om met zakenjets en afgeschreven Boeings op Twente te mogen vliegen. Volgens GroenLinks is dat een slecht idee. "Het schept geen significante werkgelegenheid, en het is heel slecht voor het milieu en voor de gezondheid van inwoners van Oldenzaal en specifiek Zuid-Berghuizen", aldus Löwik. Daarom roepen we iedereen op om voor 4 januari 2016 bezwaar te maken tegen de aangevraagde ontheffing.

Dat kan door het indienen van een zienswijze vóór 4 januari aanstaande. Op deze link wordt de procedure eenvoudig uitgelegd en vindt u alle informatie die u nodig hebt.

GroenLinks Enschede ondersteunt deze actie van harte.

Meetup: Geen uitbreiding vliegveld Lelystad
met Jesse Klaver & Suzanne Kröger