Deze week hoorden we van het Platform Vluchtelingen en Asielzoekers dat de aanvraag van een langdurige verblijfsvergunning bij de IND 972,- euro kost. Onder de omstandigheden van veel asielzoekers is dat vanzelfsprekend onbetaalbaar. Als GroenLinksers kunnen we dit soort praktijken niet begrijpen: we willen een rechtvaardig asielbeleid.

Een stadsgenoot heeft een langdurige verblijfsvergunning aangevraagd bij de IND en moet nu binnen twee weken 972,- euro leges bij elkaar zien te krijgen. Deze jonge man, geboren in Sierra Leone is zeven jaar geleden in Nederland opgevangen en is vanwege traumatische ervaringen onder psychiatrische behandeling. Omdat het voor hem heel moeilijk is om het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen wil het Platform hem daarbij helpen. Helpt u mee? Dat zou een enorme steun voor hem betekenen.

U kunt een gift overmaken op bankgironummer NL 11 TRIO 0390 1869 96, t.n.v. Platform Vluchtelingen en Asielzoekers Enschede. Bedankt!

Meetup: Geen uitbreiding vliegveld Lelystad
met Jesse Klaver & Suzanne Kröger