Het tweede filmpje met wethouder Bax in de hoofdrol gaat over Het Vaneker, een aan de noordrand van de stad gelegen gebied waarvoor al meer dan 15 jaar plannen gemaakt worden.

Natuurlijk is het belangrijk dat mensen met een goed inkomen in Enschede komen wonen. Maar dat hoeft niet ten koste te gaan van het prachtige Enschedese buitengebied.

Het cultuurhistorisch unieke Twentse landschap is één van de grootste kwaliteiten van onze gemeente, daar dienen we zorgvuldig mee om te gaan. GroenLinks wil daarom geen nieuwe bebouwing en asfalt in het buitengebied, maar wil juist landschappelijke waarden versterken en de mogelijkheden voor recreatie en ontspanning verbeteren.

Bovendien is er genoeg ruimte binnen de stad waar nog gebouwd kan worden. Ook voor mensen met een dikke portemonnee.

Meetup: Geen uitbreiding vliegveld Lelystad
met Jesse Klaver & Suzanne Kröger