Linda VoortmanOp vrijdag 28 februari is GroenLinks Tweede-Kamerlid Linda Voortman op bezoek in Twente. Om 14:27 komt Linda met de trein aan in Enschede. Samen met Enschedese GroenLinkskandidaten en –leden gaat Linda in de wijk Het Zeggelt en in het centrum met bewoners in gesprek over de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart.

Linda Voortman is al drie jaar hét gezicht van GroenLinks in de zorg. Zij wil dat mensen die afhankelijk zijn van zorg zelf grip op hun eigen leven kunnen houden. Linda leidde de strijd tegen bezuinigingen op het persoonsgebonden budget die mensen in staat stelt om zelf de zorg in te huren die ze nodig hebben. In de Tweede Kamer gaat Linda ook voorop in de strijd voor eerlijke kansen voor mensen met een arbeidshandicap. Ook maakt ze zich sterk voor een open en transparante overheid, bijvoorbeeld met het wetsvoorstel voor een nieuwe wet open overheid.

Op 28 februari gaan kandidaten en leden van GroenLinks Enschede samen met haar huis-aan-huis campagnevoeren. Tussen 14:30 en 16:00 uur gaan zij in de wijk Het Zeggelt en in het centrum van de stad langs de deuren om het gesprek aan te gaan met mensen, o.a. over hun zorgen over de zorg.

Meetup: Geen uitbreiding vliegveld Lelystad
met Jesse Klaver & Suzanne Kröger