Een groot aantal activiteiten wordt binnen de afdeling uitgevoerd door diverse commissies. Hieronder volgt een overzicht.

Campagnecommissie

De campagnecommissie is niet alleen tijdens verkiezingscampagnes zichtbaar en aanspreekbaar, maar het hele jaar door. In de aanloop naar verkiezingen wordt het campagneteam opgeschaald en worden meer vrijwilligers aangetrokken.
Iedereen die actief mee willen doen (leden en niet-leden), kunnen zich hier aanmelden. Dan nemen wij contact met je op.

Activiteitencommissie

Met haar activiteitencommissie wil het afdelingsbestuur de leden zoveel mogelijk betrekken bij de activiteiten van GroenLinks Enschede. Een aantal keren per jaar nodigen we onze nieuwe en andere leden uit voor een kennismakings- en informatiebijeenkomst met de fractie op het stadhuis. Ook proberen we onze leden actief te betrekken bij verkiezingscampagnes door middel van wijkteams en met gebruik van sociale media. Met onze activiteiten willen we in Enschede ook zoveel mogelijk nieuwe leden zien te werven uit diverse groepen van de samenleving. Met de organisatie van borrels bieden we onze leden bovendien gelegenheid om elkaar informeel te leren kennen. Contactpersonen voor de activiteitencommissie zijn

Kandidatencommissie

Deze commissie, waarvan de samenstelling door de ALV wordt vastgesteld, werft kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen, doet een voorstel voor de kandidatenlijst aan de ALV en begeleidt de GroenLinkse raadsleden. Dit betekent dat haar functioneren na de verkiezingen niet ophoudt.

Programmacommissie

Deze ad hoc commissie stelt het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen samen. Deze commissie wordt ongeveer een jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen door de ALV ingesteld.

Nieuws uit de afdeling