Op 13 april 2017 organiseert Enschede voor Vrede een Vredestuin-bijeenkomst. Dit maal met voormalig politicus voor GroenLinks, Joost Lagendijk. Het thema van deze avond is “Het Turkije van Erdogan”. Verschillende vragen over Turkije en de relatie van Turkije met de EU worden aan Joost voorgelegd. Tussen 1998 en 2009 is Joost lid van het Europees Parlement geweest voor GroenLinks, waarvan vanaf 2004 voorzitter van de delegatie voor Turkije.

Sindsdien is hij werkzaam als politiek analist en publicist, doceert hij als universitair docent aan de Sabanci Universiteit in Istanbul, is senior adviseur van het European Policy Center en is columnist van Zaman en Zaman Today. Ook schreef hij (samen met zijn vrouw, de Turkse freelance journaliste Nevin Sungur) in 2013 het boek “De Turken komen eraan” en in 2016 “Erdogan in een notendop”. Na de presentatie van het laatstgenoemde boek, afgelopen najaar, werd hij niet meer toegelaten tot Turkije – waar hij al bijna tien jaar woont.

Wanneer: Donderdag 13 april 2017
Waar: Wintertuin van De Wonne, Enschede
Aanvang: 19.30u

De toegang is gratis en iedereen van harte welkom.

Nieuws uit de afdeling